POWIĘKSZANIE PIERSI

Powiększenie piersi

Poprawia rozmiar i wygląd biustu.

Procedura

Powiększanie piersi poprawia rozmiar i wygląd piersi np.: nierozwiniętych lub w polaktacyjnej inwolucji poprzez wszczepianie endoprotez piersi – silikonowych implantów piersi pod lub nad mięśniem klatki piersiowej.

Długość

Ten zabieg trwa około dwóch godzin.

Znieczulenie

Podaje się znieczulenie ogólne i pacjent całkowicie zasypia w połączeniu ze znieczuleniem miejscowym.

Możliwe efekty uboczne

Łagodny, przejściowy dyskomfort, łagodny do umiarkowanego obrzęk, zmiana czucia na brodawki (zwiększona lub zmniejszona) i tymczasowe zasinienie. Piersi mogą być wrażliwe na stymulację przez kilka tygodni.

Ryzyka

Jeden lub oba implanty piersi mogą wymagać usunięcia i / lub wymiany w celu leczenia problemów, w tym: deflacji, pęknięcia implantu, tworzenia się tkanki bliznowatej wokół implantu (przykurcz torebkowy), co może powodować uczucie napięcia lub twardości piersi, krwawienie i / lub infekcja. Inne zagrożenia to zwiększona lub zmniejszona wrażliwość sutków lub skóry piersi, która czasami może być trwała.

Poprawa

Pacjentka może wrócić do pracy w ciągu kilku dni do 2 tygodni. Powinna unikać wszelkiego fizycznego kontaktu z piersiami (z wyjątkiem stanika) przez około trzy do czterech tygodni. Blizny powinny blaknąć i spłaszczyć się w okresie od trzech miesięcy do dwóch lat po operacji, w zależności indywidualnego gojenia się tkanek.

Wyniki

Wynik zależy indywidualnie od stanu wyjściowego oraz gojenia się tkanek pacjentki. Jednak ogólnym efektem jest odtworzenie piersi poprzez zwiększenie ich objętości.

Zapraszam na konsultację.

Maciej Cezary Pawlicki – specjalista chirurgii plastycznej