REDUKCJA PIERSI

Redukcja piersi

Zmniejszenie piersi

Zmniejsza rozmiar piersi i łagodzi objawy fizyczne i emocjonalne spowodowane bardzo dużymi piersiami.

Procedura

Operacja zmniejszenia piersi, zwana również mammoplastyką redukcyjną, powoduje zmniejszenie rozmiaru i poprawę kształtu piersi. Zazwyczaj kobiety, które są kandydatami do tego zabiegu, mają objawy fizyczne związane z wagą lub kształtem piersi. Objawy te obejmują ból pleców, ból szyi i rowki na ramiączkach stanika na ramionach. Nacięcia różnią się w zależności od rozmiaru piersi przed operacją i ostatecznej wielkości pooperacyjnej.

Wokół brodawki i otoczki wykonuje się nacięcie, któremu towarzyszy pionowe nacięcie poniżej otoczki, z lub bez poziomego nacięcia w zagłębieniu poniżej piersi. Techniki krótkich blizn są często stosowane w chirurgii zmniejszania piersi i pozwalają na doskonałą redukcję rozmiaru przy poprawionym kształcie przy jednoczesnym ograniczeniu rozległości nacięć.

W celu zmniejszenia bardzo dużych piersi, w niektórych przypadkach może być konieczne chirurgiczne usunięcie brodawki i otoczki, a następnie ich ponowne założenie jako przeszczep. Usunięcie i ponowne założenie tkanki brodawki / otoczki spowoduje utratę czucia brodawki i niemożność karmienia piersią.

Długość

Zabieg zwykle wymaga od dwóch do czterech godzin operacji w zależności od wybranej techniki i wielkości piersi.

Znieczulenie

Zabieg wykonywany jest zazwyczaj w znieczuleniu ogólnym uzupełnionym znieczuleniem miejscowym. Mniejsze redukcje można przeprowadzić w sedacji dożylnej bez konieczności stosowania znieczulenia ogólnego.

Szpitalny / ambulatoryjny

W zależności od wielkości piersi, wybranego rodzaju znieczulenia i długości zabiegu operacyjnego, pacjentka może wrócić do domu tego samego dnia co operacja lub przenocować w oddziale lub szpitalu.

Możliwe efekty uboczne

Przedłużony obrzęk i opóźnione gojenie.

Ryzyka

Ryzyko związane z redukcją piersi obejmuje: niekorzystne blizny, utratę czucia brodawki, utratę zdolności do karmienia piersią, utratę brodawki i tkanki piersi, niezadowalający kształt i nieosiągnięcie celów estetycznych.

Poprawa

Zwykle powrót do zdrowia trwa od jednego do dwóch tygodni. Większość pacjentów w tym czasie wraca do normalnych zajęć. Intensywny wysiłek fizyczny jest odradzany przez trzy do sześciu tygodni po operacji.

Wyniki

Większość pacjentek poddawanych mammoplastyce redukcyjnej jest zadowolona z wielkości i kształtu piersi oraz jest zachwycona poprawą i złagodzeniem objawów bólu i dyskomfortu, których doświadczały z powodu ciężaru piersi. Zmniejszenie piersi ułatwia aktywność fizyczną, a pacjentkom cieszy nowy wygląd i możliwość noszenia ubrań, które przed zabiegiem były niewygodne lub nieatrakcyjne.